Jedným z rozhodujúcich faktorov úspechu každej spoločnosti je dôsledne zvládnutý marketing. Každá spoločnosť, či už začínajúca, alebo už jestvujúca na trhu, musí zreteľne poznať svoje silné a slabé stránky. Odpoveďou na otázku, kedy si spoločnosť zabezpečí konkurencieschopnosť na trhu a zabezpečí si úspech, je zodpovedný prístup manažmentu k marketingu a jeho činnostiam.
Splnenie požiadaviek kupujúceho vyjadruje hlavnú filozofickú a realizačnú výzvu pre marketing, teda aj pre spoločnosť, ktorá prijala trhovú a marketingovú koncepciu manažmentu. V dnešnej dobe každá spoločnosť musí vedieť robiť viac, ako len vyrábať kvalitné výroboky, musí vedieť komunikovať. Spoločnosť, ktorá chce dosiahnuť úspech vo vybranom trhu, musí nájsť vhodný spôsob prezentácie a komunikácie so spotrebiteľmi.
Marketing sa často pletie s reklamou. Nemálo ľudí tieto dve slová dokonca používa ako synonymá. Marketing a reklama sú ale dve rozličné veci. Reklama je súčasťou marketingu. Marketing tak obsahuje reklamu. Marketing a predaj majú k sebe veľmi blízko. Spája ich práve reklama. ... Pojem marketing znamená činnosti, procesy a metódy, usmerňovanie a aktívne ovplyvňovanie podnikaní (obchodných aktivít podniku) podľa potrieb trhu. Marketing v sebe sceľuje všetky činnosti, ktoré budujú silné vzťahy so zákazníkom a ovplyvňujú celkovú stratégiu podniku a jeho postavenie na trhu.
Marketing sa sústredí na predpredajné aktivity, zisťovanie alebo vyvolávanie potrieb zákazníkov a ovplyvňuje či zahŕňa tak všetky súvisiace oblasti, ako je vývoj nových výrobkov a služieb, brand management, marketingové prieskumy, marketingovú komunikáciu, propagáciu a reklamu, predaj a cenotvorbu. ...