Registrácia | Prihlásiť

Referát: Hodnotenie zamestnancov na pracovisku

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Hodnotenie zamestnancov
Úvod do hodnotenia zamestnancov
Citát na úvod referátu
“ Hodnotenie pracovníkov má zmysel iba vtedy pokiaľ poskytne informácie potrebné pre daný účel, ktoré majú dostatočný kontakt s realitou“. ( Laufer, 2008)
Najdôležitejším prvkom hodnotenia je ľudský faktor číže hodnotiteľ. Všeobecne môžeme povedať, že výsledky, priebeh hodnotenia záležia na samotnom vedúcom zamestnancovi. Pri hodnotení zamestnancov je veľmi vhodný faktor tzv. pracovnej úspešnosti. Hodnotenie zamestnancov je povinnosťou každého zamestnávateľa.
Tréning hodnotiteľov by mal obohatiť manažérov o komunikačné a psychosocialné zručnosti, ktoré vo výraznej miere uľahčia proces hodnotenia.
Mnohí zamestnávatelia sa stretávajú s problémom hodnotenia zamestnancov. Zamestnávateľ by nemal hodnotiť zamestnanca len podľa mzdy, ale hlavne podľa výkonu. Zamestnávateľ ak vidí, že zamestnanec nedosahuje požadovaný výkon, tak so zamestnancom buď sa porozpráva ako zlepšiť výkon alebo zamestnávateľ bude uvažovať, že zamestnanca preradí na inú pracovnú pozíciu.
Hodnotenie na pracovisku je zváženie vkladu zamestnanca na jednej strane a na druhej strane zváženie vkladu zamestnávateľa.
Definície hodnotenia zamestnancov
1. Podľa Vetrákovej a Sekovej ( 1997) hodnotenie znamená posúdenie závažnosti určitého predmetu alebo javu, zistenie, čí posudzovaná skutočnosť je v zhode s vytýčeným cieľom.
2. Podľa Pichňu (1994) hodnotenie zamestnancov je komplexné posúdenie ich pracovnej spôsobilosti pre pracovné využitie a pre ich osobnú a pracovnú realizáciu
...
Hodnotenie (0x):