Registrácia | Prihlásiť

Referát: Strategický marketing (charakteristiky, princípy, filozofia...)

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Strategický marketing

Charakteristiky marketingu
1. Cieľom marketingu je poznať a rozumieť zákazníkovi tak dobre, že výrobok alebo služba mu budú vyhovovať a samy sa predajú.
2. Marketing je prostriedok, pomocou ktorého sa rozvíja a sprostredkuje blahobyt ľudí.
3. Slovo marketing pochádza z anglických slov market- trh a ing- činnosť, číže slovo marketing môžeme voľne preložiť ako činnosť s trhom.
4. Marketing je vedná disciplína, ktorá sa zameriava na uspokojovanie potrieb zákazníkov.
5. Marketing je vedná disciplína, ktorá sa zameriava na poznanie trhu.
6. Marketing je postup, metóda uvedenia produktu na trh.
7. Marketing je spôsob riadenia a podnikania.
8. Podľa Armstronga a Kotlera sa marketing chápe ako spoločenský a riadiaci proces, v ktorom skupiny a jednotlivci získavania prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú.
9. Podľa Hornera a Swarbrooka sa marketing zaoberá vzťahmi medzi kupujúcimi a predávajúcimi a činnosťami, ktoré majú tieto vzťahy doviesť k uspokojivému záveru.
10. Podľa Trias de Bes a Kotlera marketing začína výskumom alebo štúdiom potrieb zákazníkov a vytvára stratégie, ktoré odpovedajú na otázku ako tieto potreby zákazníkov uspokojiť. Aj dnes sa ešte stáva, že niektorí výrobcovia tento prístup zanedbávajú a zaoberajú sa iba tým ako výrobné výrobky predať.
11. Podľa Kita a kolektívu marketingový prístup vyjadruje, čo všetko sa musí začať prostredníctvom informácie.
...
Hodnotenie (0x):