Ide len o okruhy, do témy je potrebné ísť hlbšie - na písomnej práci môže byť zadefinovaná užšia téma, ktorá patrí pod daný okruh. 1. Definície marketingu Marketing je metóda, ako dostať produkt v správnom čase, k správnemu zákazníkovi za správnu cenu na správne miesto za účinnej podpory komunikačných nástrojov. Marketing predstavuje súbor činností podniku, ktoré vedú k uspokojovaniu potrieb zákazníkov a to lepšou cestou ako konkurencia, aby sa tak na tomto základe uspokojili aj vlastné potreby podniku. Zahŕňa všetky činnosti, ktoré súvisia s cestou produktu od producenta k zákazníkovi. 2. Charakterizujte pojmy potreba, želanie, dopyt, produkt, hodnota, uspokojenie, kvalita, výmena, trh Potreba: vedomí či nevedomí pocit nedostatku -vznikajú vo vnútri človeka, ale aj vplyvom vonkajšieho okolia Delíme na: Hmotné (základne), Nehmotné (vedľajšie, vyššie), Primárne (človek sa s nimi narodí), Sekundárne (človek ich získava počas života) Želanie: Forma ľudských potrieb, odvíjajú sa od osobností, túžba po špeciálnom uspokojovaní potrieb, potrieb je menej, požiadaviek viac, sú ovplyvnené externým prostredím (škola,rodina,reklama,záujmy...) Dopyt: keď sú želania podložené kúpnou silou stávajú sa dopytom, na trhu sa realizujú len tie želania, za ktoré sme ochotní a schopní zaplatiť Produkt: všetko včo uspokojuje naše potreby, je predmetom výmeny, použitia alebo spotreby čo môže uspokojiť potreby (výrobok,miesto,osoba,myšlienka,služba...) Hodnota: pre zákazníka predstavuje jeho hodnotenie schopnosti produktu uspokojovať jeho potreby a želania, rozdiel medzi hodnotu, kt. Zákazník získal z vlastníctva a použitia produktu a nákladov, ktoré musí vynaložiť na získanie produktu ...