Princíp zobrazovania je totožný s princípom pravouhlého premietania na tri vzájomne kolmé priemetne, známym z deskriptívnej geometrie.
V technickej praxi treba zložitejšie predmety zobrazovať aj vo viac ako troch priemetniach a pretože sa zaviedla aj možnosť umiestniť zobrazovaný predmet voči premietacím rovinám iným ako v deskriptívnej geometrii popisovaným spôsobom, je príslušnými medzinárodnými normami zavedené iné jednoznačnejšie označovanie a názvoslovie premietacích metód.
Zásady zobrazovania prerušovaných čiar. Uveďte na príkladoch.
Sú to čiary čiarkované a bodkočiarkované. Využiváju sa na označovanie stredových čiar, valcových prvkov atď. Niektoré čiary sa možu ešte prerušovať pri kótovaní keď kotovacia čiara zasahuje do inej alebo do určitého prvku obrázku.
Kótovanie. Všeobecné zásady. Zásady: - Všetky rozmery, graf. značky a zápisy sa majú predpisovať tak aby sa mohli čítať pri pohľade zo spodnej strany výkresu alebo s pravej strany výkresu. - Všetky tvarové prvky súčiastky sa na výkrese môžu kótovať len raz t.j sa neopakujú v ďalších pohľadoch. - Sposob kotovania treba voliť s ohladom na technologický postup výroby súčiastky - Kóty rozmerov sa uvádzajú tak aby sa dali z výkresu odčítať priamo. Nemuseli sa spočítavať viacere kóty viažúce sa k 1dnému kroku technolog. Postupu. - Kóty sa píšu tenkou čiarov. Nesmú sa navzájom prekrižovať. ...