· činnosť, prezentujúca vnútornú (psychickú) a vonkajšiu (motorickú) aktivitu jedinca. Patrí medzi základné ľudské činnosti, a je prítomná u človeka od narodenia až po smrť. Preto je hra najprirodzenejšia forma aktivity a samostatnej činnosti dieťaťa. · vytvára opozitum k práci. Práca je zameraná na uspokojovanie potrieb napr. (ekonomických) , pričom narozdiel hra je na uspokojovania potrieb (seba uplatnenia a seba potvrdenia) · dôležitý atribút hry: dobrovoľnosť (princíp slobody) a preto dieťa do hry vždy vstupuje dobrovoľne na základe vlastného rozhodnutia, vlastného výberu a bez vonkajšieho usmerňovania, ovplyvňovania alebo direktívneho zasahovania iných.
→ Hra sa vyznačuje týmito znakmi: 1. kultúrne podmienená ( v každej kultúre sa inak hrá) 2. spontánna, dobrovoľná a pre dieťa aj autentická činnosť 3. prináša ukľudnenie, relaxáciu a vyrovnanosť 4. cieľom hry nie je výsledok, ale zážitok 5. umožňuje socializáciu dieťaťa 6. pomáha dieťaťu vytvárať si vlastný hodnotový systém 7. odráža sociálne prostredie, v ktorom dieťa žije ...