Agresivita u detí je závažným problémom v školskom prostredí, pričom počet agresívnych detí v posledných desaťročiach neustále narastá. (Říčan, 1995, s. 17) Agresívne správanie možno definovať ako „porušenie sociálnych noriem, ako správanie obmedzujúce práva a narušujúce integritu sociálneho okolia“. (Fischer a Škoda, 2009, citovaní podľa Fulkovej, 2020, s. 43) Pojem agresivita chápeme ako sklon k agresívnemu správaniu a pojem agresia možno popísať ako prejav agresívneho správania. „Agresivita je osobnostná premenná alebo trvalá dispozícia správať sa za určitých okolností agresívne. Agresia je úmyselné ubližovanie, poškodzovanie - fyzické, psychické, materiálne, ktoré svojou povahou narúša normy a nie je motivované snahou pomôcť. Je to taký akt správania, ktorého základnými charakteristikami sú násilie, útočnosť a deštrukcia.“ (Kariková, 2001, citovaná podľa Fulkovej, 2020, s. 43)
Každý človek má v sebe zabudovanú určitú mieru agresivity. Nepredstavuje pre nás problém, ale nevyhnutnosť, nakoľko zvyšuje šancu na prežitie v spoločnosti. Problémom však je, pokiaľ má človek vysokú mieru agresivity, pretože má sklony k častému agresívnemu jednaniu. Agresivita môže dokonca ovládať aj jeho život, a tak človek zvádza neustály vnútorný boj. Takíto ľudia mávajú často väčšie sklony k urážlivosti a komplikácie v medziľudskej komunikácií. Navyše sa od nich spoločnosť často stráni, pretože ich považujú za nebezpečných. (Martínek, 2009, s. 9) Ďalším problémom spojeným s agresivitou u detí je šikanovanie, ktorého výskyt taktiež stúpa. S veľkou pravdepodobnosťou sa už takmer v každej triede nájde dieťa, ktoré je nadpriemerne agresívne. Najčastejšie to bývajú chlapci, avšak ani dievčatá nie sú výnimkou. (Říčan, 1995, s. 8, 17) ...