Registrácia | Prihlásiť

Referát: Podniková kultúra (charakteristika, funkcie, typy...)

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Aká je charakteristika podnikovej kultúry?

Vymedzenie pojmu podniková kultúra je veľmi náročne.
Medzi najčastejšie definície podnikovej kultúry patria:
Podniková kultúra je strategický nástroj na dosahovanie výkonnosti a konkurencieschopnosti podniku.
Podniková kultúra má byť premyslená, myšlienkovo vnútorne súrodá ideológia spriahnutá s typom biznisu podniku, ktorá prenikla do povedomia a konania všetkých v podniku.
Podniková kultúra je súbor prístupov, zásad, praktík, preferencii a správania sa v bežných pracovných situáciách, ktoré sú u väčšiny vedúcich zamestnancov toho podniku používané najfrekventovanejšie.
Firemná kultúra je jednoducho povedané spôsob, akým vo firme robíme veci. Je postavená na firemných hodnotách, ale obsahuje aj firemnú víziu a misiu firmy.
Firemná kultúra predstavuje vždy určitý charakter, ducha podniku, vnútorne pravidlá hry, ktoré ovplyvňuje myslenie a jednanie pracovníkov, ale aj celkovú atmosféru v ktorej prebieha celý vnútropodnikový život.
Podľa Maroša Činčuru pod pojmom podniková kultúra si ľudia môžu predstaviť určité DNA každej spoločnosti. Ide o súbor hodnôt, pravidiel a správaní vďaka ktorým vzniká na pôde pracoviska jedinečné takzvané sociálne a psychologické prostredie. Toto prostredie ovplyvňuje rozhodovanie celej organizácie, doslova od úrovne vrátnice až po úroveň predstavenstva.
Podľa Kataríny Potúčkovej firemná kultúra vzniká súčasne so spoločnosťou. Podľa odborníčky do podnikovej kultúry spadá správanie manažmentu, zamestnancov, komunikácia smerom ku klientom, postoj voči riešeniu problému.
Podľa Kataríny Potúčkovej podnikovú kultúru vnímajú predovšetkým zamestnanci.
...
Hodnotenie (0x):