1. Čo rozumieme pod pojmom marketing? - Umenie predávať produkty, - Proces výmeny medzi jednotlivcami a organizáciami, ktorého výsledkom je vzájomný prínos a uspokojenie zúčastnených, - Riadiaci proces, ktorý účinne a efektívne identifikuje, predvída a uspokojuje zákazníkove požiadavky, - Spôsob riadenia a usmerňovania hospodárskej činnosti podľa požiadaviek trhu, - Spojovací článok medzi výrobcom a zákazníkom, - Schopnosť ponúknuť užitočný a potrebný produkt, - Filozofia myslenia a konania firmy zameraná na trh.
2. Aké významné ekonomické kategórie súvisia s chápaním a praktickým uplatňovaním marketingu? - potreby, požiadavky, dopyt, ponuka, výmena, transakcia, trh, produkty, hodnota, uspokojenie, kvalita.
4. Čo spoločné a čo rozdielne majú jednotlivé koncepcie marketingu? - Výrobná, výrobková a predajná koncepcia - nezaujímajú sa o potreby zákazníka, - Marketingová už definuje potreby zákazníka, - V sociálnej marketingovej koncepcii zákazník rozhoduje; reakcia na znečisťované životné prostredie, nedostatok prírodných zdrojov, chudobu, nedostatok sociálnych služieb, - Holistická koncepcia zastáva názor, že v marketingu záleží na všetkom = všetko so všetkým súvisí (vzťahový marketing, integrovaný, interný, spoločensky zodpovedný). ...