Hlavnou črtou riadenia a vedenia ľudí je definícia stanovených úloh a cieľov. Pracovníci musia vedieť ako a čo majú robiť. Dôležitú úlohu zohráva aj časové vymedzenie, určenie do akej doby má cieľ splnený. Po vymedzení cieľov môže nastať fáza plnenia cieľov a ich realizácia. Vedenie ľudí je vertikálny vzťah vedúceho ku svojim podriadeným. Je to vlastne forma pracovného vzťahu nadriadeného ku podriadeným. Podľa Burnsa viesť ľudí značí mobilizovať iných prostredníctvom ľudí s určitými motívmi, hodnotami, rozličnými ekonomickými, politickými a inými zdrojmi v kontexte súťaživosti a konfliktu so zámerom realizovať ciele lídra alebo ciele, ktoré sú spoločné pre lídra a jeho následníkov. Du Brin definuje vedenie ľudí ako ovplyvňovanie činnosti jednotlivcov alebo skupín za účelom dosiahnutia určitých cieľov v rámci určitých situácii. Dvojica autorov Kim a Mabourgne vymedzujú vedenie ľudí ako budovanie dôvery a vzájomnej podpory medzi ľuďmi na ktorých záleží pri napĺňaní organizačných cieľov. House, Javidan a Dorfmann sú autormi definície vedenia ľudí, podľa ktorej viesť ľudí znamená ovplyvňovať a motivovať druhých a umožňovať im prispievať k efektivite a úspechu organizácii, ktorých sú členmi. Podľa Jukla viesť ľudí značí ovplyvňovať iných, aby chápali a akceptovali ciele, ktoré sa majú naplniť a spôsoby ich naplnenia a podporovať kolektívne a individuálne úsilie smerujúce k splneniu zdieľaných úspechov. Rybanský uvádza, že pod vedením ľudí rozumieme bezprostredné ovplyvňovanie vedomia zamestnancov, ich postojov, preferencii, sociálneho správania, ale taktiež aj ich pracovného správania. ...