Registrácia | Prihlásiť

Referát: Marketingový mix (prvky marketingového mixu, online marketing, marketingová komunikácia...)

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
1. Čo je vlastne marketingový mix?

Termín marketingový mix je pripisovaný Jamesovi Culitonovi, ktorý použil prvýkrát toto slovné spojenie v roku 1948.
Marketingový mix je konkrétna kvalitatívna, kvantitatívna a časová kombinácia marketingových nástrojov.
Marketingový mix je súbor nástrojov, ktoré podnik používa na propagáciu predaja svojej práce.
Marketingový mix je súbor štyroch základných marketingových nástrojov, ktoré slúžia na tvorbu a realizáciu marketingovej stratégie.
Podľa Kotlera marketingový mix je súbor taktických marketingových nástrojov - výrobnej, cenovej, distribučnej a komunikačnej politiky, ktoré umožňujú firme upraviť ponuku podľa prianí zákazníkov na cieľovom trhu.
Marketingový mix definujeme ako vyvážené nasadenie nástrojov výrobkovej, cenovej, distribučnej a komunikačnej politiky s cieľom dosiahnuť čo najoptimálnejší výsledok na trhu.
Podľa Philipa Kottlera marketingový mix je súbor marketingových nástrojov, ktoré firma používa k tomu, aby dosiahla marketingové ciele na cieľovom trhu.
Podľa Kincla a kolektívu marketingový mix predstavuje súbor úloh a čiastkových opatrení, ktoré v konečnom dôsledku pomáhajú uspokojiť požiadavky zákazníkov takým spôsobom, ktorý umožňuje firme dosiahnuť svoje ciele optimálnou cestou.
Podľa Heskovej marketingový mix tvorí súhrn nástrojov, ktoré vyjadrujú vzťah firmy k jeho podstatnému okoliu, t.j. zákazníkom, distribučným a dopravným organizáciám.
Podľa McCatyho marketingový mix je súbor marketingových nástrojov, ktoré firma využíva k tomu, aby dosiahla marketingové ciele na cieľovom trhu.
Podľa Foreta marketingový mix je súbor kontrolovaných marketingových premenných pripravených k tomu, aby produkcia firmy bola čo najbližšie prianie cieľového zákazníka. Marketingový mix tak pozostáva zo všetkého, čím firma môže ovplyvniť dopyt po svojej ponuke.
...
Hodnotenie (0x):