Termín marketingový mix je pripisovaný Jamesovi Culitonovi, ktorý použil prvýkrát toto slovné spojenie v roku 1948. Marketingový mix je konkrétna kvalitatívna, kvantitatívna a časová kombinácia marketingových nástrojov. Marketingový mix je súbor nástrojov, ktoré podnik používa na propagáciu predaja svojej práce. Marketingový mix je súbor štyroch základných marketingových nástrojov, ktoré slúžia na tvorbu a realizáciu marketingovej stratégie. Podľa Kotlera marketingový mix je súbor taktických marketingových nástrojov - výrobnej, cenovej, distribučnej a komunikačnej politiky, ktoré umožňujú firme upraviť ponuku podľa prianí zákazníkov na cieľovom trhu. Marketingový mix definujeme ako vyvážené nasadenie nástrojov výrobkovej, cenovej, distribučnej a komunikačnej politiky s cieľom dosiahnuť čo najoptimálnejší výsledok na trhu. Podľa Philipa Kottlera marketingový mix je súbor marketingových nástrojov, ktoré firma používa k tomu, aby dosiahla marketingové ciele na cieľovom trhu. Podľa Kincla a kolektívu marketingový mix predstavuje súbor úloh a čiastkových opatrení, ktoré v konečnom dôsledku pomáhajú uspokojiť požiadavky zákazníkov takým spôsobom, ktorý umožňuje firme dosiahnuť svoje ciele optimálnou cestou. Podľa Heskovej marketingový mix tvorí súhrn nástrojov, ktoré vyjadrujú vzťah firmy k jeho podstatnému okoliu, t.j. zákazníkom, distribučným a dopravným organizáciám. Podľa McCatyho marketingový mix je súbor marketingových nástrojov, ktoré firma využíva k tomu, aby dosiahla marketingové ciele na cieľovom trhu. Podľa Foreta marketingový mix je súbor kontrolovaných marketingových premenných pripravených k tomu, aby produkcia firmy bola čo najbližšie prianie cieľového zákazníka. Marketingový mix tak pozostáva zo všetkého, čím firma môže ovplyvniť dopyt po svojej ponuke. ...