Slovo marketing sa skladá z dvoch slov a to market, čo znamená trh a ing, čo znamená prebiehajúca činnosť. Z celospoločenského hľadiska sa marketing chápe ako spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú. Marketing je identifikácia, zabezpečovanie, predpokladanie a ovplyvňovanie dopytu po tovaroch a službách. Marketing je obchodná politika a výrobná politika vychádzajúca z požiadaviek trhu zameraná na dosiahnutie maximálneho ekonomického efektu v trhových vzťahoch. Marketing je všeobecne považovaný ako podnikateľská metóda, ktorá umožňuje podniku hľadať odbytový trh pre svoje produkty, vytvárať trh a systematicky sa o tento trh starať. Marketing je úsilie pre dosahovanie cieľov podniku. Marketing je cesta k dosiahnutiu spokojných zákazníkov. Marketing je integrálnou súčasťou firemnej kultúry a systému spoločne zdieľaných hodnôt. Marketing je činnosť, ktorá sa snaží zvýšiť predaje alebo povedomie o určitom produkte alebo službe. Marketing môžeme definovať ako úsilie predať správny produkt na správne miesto za správnu cenu. Marketing je proces plánovania a vykonávania koncepcie, ceny, propagovania a distribúcie myšlienok tovaru a služieb s cieľom uskutočniť výmenu, ktorá plnohodnotne uspokojuje potreby zákazníka. Marketing je časť procesu riadenia, ktorého výsledkom je poznanie, predvídanie, ovplyvňovanie a v konečnej fáze uspokojenie potrieb a prianí zákazníka efektívnym a výhodným spôsobom zabezpečujúcim splnenie cieľov podniku. Podľa Zamazalovej možno marketing ponímať ako súbor aktivít, ktorých cieľom je predvídať, zisťovať, stimulovať a uspokojiť potreby zákazníka. Podľa Jakubíkovej marketing je integrovaný komplex činností od výskumu trhu, analýzy prostredia, prieskumu potrieb a prianí zákazníkov, čí štúdii nákupného rozhodovacieho procesu spotrebiteľov cez koncepčné činnosti ako sú plánovanie, tvorba produktu, voľba distribučných ciest, cenová politika a iné. Podľa Kottlera a Armstronga marketing je spoločenský a manažérsky proces, ktorého prostredníctvom uspokojujú svoje potreby a priania jednotlivci alebo skupiny v rámci zmien v procese výroby produktov a ich hodnôt. Podľa Krettera a Nagyovej marketing v praxi je chápaný aj ako súbor podnikových aktivít, ktoré sa dotýkajú všetkých podnikových činností od počiatkovej výroby produktu až po konečný predaj. Tento postoj k marketingu má aj hmlisté stránky, ktoré sa prejavujú najmä v zužovaní marketingu na vymedzené dielčie časti. ...