Marketingové makroprostredie - Odpoveď do prípadovej štúdie • Demografické Ktoré demografické trendy predstavujú pre našu spoločnosť príležitosti a ktoré hrozbu? • Ekonomické Aký vplyv na našu spoločnosť bude mať vývoj príjmov, cenovej hladiny, úspor a úverov? • Prírodné Aká je prognóza nákladov a dostupnosti prírodných zdrojov a energie? Je spoločnosť ohľaduplná k životnému prostrediu? • Technologické K akým technologickým zmenám dochádza? Aká je pozícia spoločnosti, pokiaľ sa jedná o technológie? • Politické Ktoré platné a pripravované zákony ovplyvnia stratégiu spoločnosti? • Kultúrne Aký je postoj verejnosti k podnikaniu a produktom spoločnosti? Aké zmeny v životnom štýle spotrebiteľov na to môžu mať dopad? ... Postup tvorby SWOT analýzy • Analyzujeme interné prostredie - silné a slabé stránky - definujeme si ich a zapíšeme do matice (môžeme pritom využiť ďalšie analýzy, napr. analýzu 7S, analýzu hodnotového reťazca alebo finančnú analýzu podniku) • Analyzujeme externé prostredie - príležitosti a hrozby - definujeme si ich a zapíšeme do matice (môžeme pritom využiť ďalšie analýzy, napr. analýzu SLEPTE / PEST alebo Porterovu analýzu 5 síl) • Ohodnotíme (obodujeme) jednotlivé parametre v rámci kvadrantov - pri silných stránkach a príležitostiach použijeme napr. stupnicu od 1 do 10, pri slabých stránkach a hrozbách stupnicu od -1 do -10 • Analýzu môžeme doplniť o ďalší rozmer a priradiť parametrom váhy - súčet váh v jednotlivých kvadrantoch musí byť rovný číslu 1. Váhy priraďujeme v rozmedzí od 0,00 do 1,00, napr. 0,65. Čím dôležitejší je parameter, tým vyšší koeficient. ...