Moja semestrálna práca je venovaná téme reklama. Je v nej obsiahnutá teoretická časť, ktorá sa zaoberá otázkou čo to reklama je, jej históriou a tiež jej cieľmi.
Reklama nás sprevádza po celý život a ovplyvňuje naše myslenie. Aj ľudia, ktorí sa jej bránia, si podvedome kúpia niečo, čo si všimnú na plagátoch, v televízií alebo na bilbordoch. Stretávame sa s ňou stále pri každodenných činnostiach ako sú napríklad nákupy, v masmédiách dokonca aj pri prechádzkach. Často sa stane, že nás prinúti kúpiť i nepotrebnú vec. Preto väčšinou reklamu zhotovujú špecialisti na reklamy, psychológovia a sociológovia. ... Reklama je platená komunikácia zameraná na propagáciu produktov, služieb, firiem alebo myšlienok a zároveň je najdôležitejším prostriedkom pre vytváranie a posilňovanie značiek. Reklama je súčasťou marketingu. Ide o konkrétny kanál a typ správy. Dokáže efektívne zvyšovať úroveň povedomia o značke a ovlivňovať asociácie, ktoré daná značka vyvoláva. Reklamu je preto možné považovať za ľubovoľnú formu a spôsob propagácie výrobku, služby, organizácie (napr. firmy), obchodné značky, ktorá smeruje k zvýšeniu predaja.Jej ďalšou prednosťou je schopnosť osloviť veľké segmenty populácie. (https://managementmania.com) ... Azda všetky výkladové slovníky sveta uvádzajú, že reklama vznikla v antickej spoločnosti. Ak chápeme reklamu ako šírenie informácií s cieľom predať tovar alebo službu a odmyslíme si civilizácie pred antickou spoločnosťou, ktoré nám po sebe zanechali len veľmi málo informácií o obchodnej, resp. i reklamnej činnosti, tak možno súhlasiť. A tak zaraďujeme vznik tejto činnosti do antickej spoločnosti. (Pavel Horňák 2019) ...