Registrácia | Prihlásiť

Semestrálna práca: Semestrálny projekt z predmetu Martketingové stratégie - Aqualand BB

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
1 Externá analýza makroprostredia

Pre zostavenie úspešnej analýzy v podniku je veľmi dôležitým krokom zabezpečiť externú analýzu makroprostredia. Nadchádzajúca časť sa tak bude zameriavať na odvetvie samotné, presnejšie na jeho životný cyklus - konkrétne sa budeme zaoberať otázkami ako sú: Kde sa odvetvie nachádza? Kam odvetvie smeruje?

1.1 Životný cyklus odvetvia

Odvetvie v ktorom sa náš podnik pohybuje môžeme zaradiť do fázy rastu. I keď podniky akú sú zábavné parky, aquaparky a vôbec všetky relaxačno - oddychové zariadenia boli nútené prejsť si určitým otrasom spôsobeným vplyvom krízy vyvolanej koronavírusom, môžeme tvrdiť, že z globálneho hľadiska podnikov v rámci SR túto krízu prežili viacmenej v poriadku. Samozrejme opatrenia, ktoré boli zavedené pre pohyb ľudí boli veľmi zdrvujúcim faktorom pre množstvo podnikov, no podniky ako sú napríklad aquaparky mali výhodu v letnej sezóne, kde sa opatrenia vždy výrazne znížili / uvoľnili alebo sa niektoré kompletne na toto obdobie zrušili čo prinieslo veľký plus.

Ako určitým faktom rastu môže poslúžiť aj fakt, že pri spamätávaní z krízy mnoho obyvateľov v dôsledku pandémie sa rozhodlo tráviť letnú dovolenku doma, čo pomohlo podnikom celkovo. Zvýšený záujem o kúpaliská, aquaparky alebo napríklad aj turistiku pomohol celej palete podnikov k udržaniu sa v prijateľných číslach. (viz. zdroj 22 a 23)

V sezóne 2022 sa nám tak otvára jasná predstava o tom, kto budú zákazníci aquaparkov. Dnes keď sa pandemické opatrenia ešte viac uvoľňujú a korona vírus je na ústupe, by sa mali pôvodné čísla navrátiť, no stále bude veľmi dôležité pozorovať vplyv pandémie na zmenu v danom odvetví. Zákazníkmi teda budú hlavne Slováci, ktorí si prídu v letných mesiacoch oddýchnuť. Určité percento však môžu tvoriť aj návštevníci zo susedných krajín pokiaľ sa kríza vyvolaná koronavírusom bude dať zvládnuť a bude im tak umožnené cestovať. Toto percento však považujeme za veľmi malé až mizivé a preto je dôležité sa sústrediť hlavne na slovenskú klientelu.
...
Hodnotenie (0x):