Cieľom diplomovej práce
bolo objasniť správanie a rozhodovanie spotrebiteľov, charakterizovať trh
starobného dôchodkového sporenia na Slovensku a na základe prieskumu určiť,
podľa ktorých faktorov sa sporitelia rozhodli pre konkrétnu dôchodkovú
správcovskú spoločnosť. Zároveň v závislosti od výsledkov navrhnúť
opatrenia pre spoločnosť ING, vďaka ktorým by získala na trhu starobného
dôchodkového sporenia konkurenčnú prevahu, udržala si existujúcich klientov
a získala nových. Práca je rozdelená do troch kapitol. Obsahuje 11
obrázkov, 16 grafov, 18 tabuliek a 6 príloh. Prvá kapitola je venovaná charakteristike,
modelom, faktorom a trendom spotrebiteľského správania, potrebám
a hodnotám spotrebiteľov, ich vnímaniu vlastnostní produktov a nákupnému
rozhodovaniu. V ďalšej časti sa charakterizuje reforma dôchodkového
systému a jednotlivé dôchodkové správcovské spoločnosti. Autorka sa zameriava
na finančnú skupinu ING na Slovensku a konkrétne na ING dôchodkovú
správcovskú spoločnosť, a.s., jej činnosť a dôchodkové fondy. Záverečná
kapitola je venovaná prieskumu rozhodnutí mladých ľudí pri vstupe do starobného
dôchodkového sporenia, analýze faktorov ovplyvňujúcich ich rozhodnutia, určeniu
informačných zdrojov a spokojnosti s vybranou spoločnosťou. Výsledky
prieskumu, dôležité z hľadiska ING poukazujú okrem silných stránok aj na
slabé stránky spoločnosti, riešením ktorých je zníženie poplatkov, častejšie
bezplatné zasielanie výpisu z účtu, väčšia mediálna kampaň či
intenzívnejšie informovanie sporiteľov o výnosoch.