Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: EBUSINESS - Multimediálne informačné systémy

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady
Celá témy je vpracovaná na komplet, už si to treba iba stiahnuť a dopísať meno, priezvisko, prípadný dátum vypracovania prepísať a prípadne akademický rok. Do názvu dokumentu treba už iba si tiež dopísať meno a priezvisko. A už stačí iba poslať profesorovi. Vypracovaná téma ohodnotená na A

Čo je e-Business
e-Business (niekedy tiež eBusiness) je pojem pre označenie elektronického podnikania, teda využívanie informačných a komunikačných technológií (ICT) a výhod internetu v podnikaní.
e-Business (niekedy tiež eBusiness) zvyčajne sa neprekladá, je pojem pre označenie elektronického podnikania, teda využívanie informačných a komunikačných technológií (ICT) a výhod internetu v podnikaniu. Pojem je spájaný s nástupom tzv “novej ekonomiky” v 80. a 90. rokoch minulého storočia, ktorá so sebou priniesla mohutný rozvoj podnikových informačných systémov a internetu. Slovo “e-business” bolo prvýkrát použité spoločnosťou IBM v rámci marketingovej kampane v roku 1996. Pojem sa aktívne používa dodnes. Cieľom e-Business je zlepšenie podnikových procesov alebo kvality služieb pre zákazníkov práve vďaka využitiu IKT a internetu. e-Business zahŕňa zlepšenie komunikácie medzi podnikmi, komunikácia podniku voči zákazníkom, dodávateľom či bankám alebo verejnej správe. Označuje ale tiež riešenie pre zvýšenie efektívnosti fungovania podnikov samotných, teda zlepšenie administratívy organizácie, zlepšenie ich procesov predaja, nakupovania, riadeni financií, ľudských zdrojov a ďalšie.

Aké prínosy a negatíva e-business?
Využitie informačných technológií a hlavne internetu, umožňuje zásadným spôsobom napriamiť rôzne procesy a vytvoriť úplne nové komunikačné a obchodné kanály s vysokou dostupnosťou (napríklad 24 hodín denne ), spôsoby výmeny informácií a komunikácie či nové spôsoby platenia. Väčšina procesov v podnikoch sa vďaka e-Business riešení výrazne zrýchlila a zjednodušila. Silným rozvojom e-Business dokonca vznikli nové trhy a obchodné príležitosti (napr. internetový marketing), podstatne sa zmenila celá marketingová koncepcia. Došlo k nahradeniu tradičných obchodov založených na papieri ich elektronickou formou (elektronická fakturácia, online bankovníctvo, riadenie skladov, vyhľadávanie polohy pomocou GPS, elektronické výkazníctvo a ďalšie). Celá vlna novej ekonomiky spôsobila obrovský rast celého odvetvia IKT, ktoré je pre mnohé krajiny významnou súčasťou ich HDP.
Negatíva e-Business spočívajú mnohokrát vo veľkých nákladoch niektorých riešení, ktoré nezodpovedajú ich skutočným prínosom.
Hodnotenie (0x):