Súbor obsahuje vypracované otázky k testu z predmetu Cestovné kancelárie (povinný predmet).
Aké kľúčové faktory umožnili vznik a rozvoj CK? Vznik: Thomas Cook = zakladateľ prvej modernej CK - prvý organizovaný hromadný výlet (1841), vlastný podnik (1845), prvý zahraničný zájazd (1855) Vznik cestovných kancelárii určite prispel k rozvoju dopravy a infraštruktúry, neskôr sa začali rýchlo rozvíjať letecké spoločnosti. S rastom leteckých spoločností bol aj rast cestovných kancelárií, ktoré predávali letenky. Podstatný rozvoj cestovných kancelárií na Slovensku začali v 90. rokoch 20. storočia, kedy došlo k liberalizácii trhu.
Aké činitele ovplyvňovali ponuku zájazdov cestovnej kancelárie Čedok v 20.storočí? Činnosť cestovnej kancelárie Čedok ovplyvnilo uvedenie autokarovej a leteckej dopravy. Západoeurópske cestovné kancelárie doposiaľ využívali len železničnú dopravu. Zavedením nového spôsobu dopravy sa sprístupnili dovtedy neznáme cieľové miesta ako Jadranské pobrežie, Káhira, údolie Álp...
Aké úlohy riešila SACKA v prvých rokoch existencie (1991 -1997), kedy sa na Slovensku ešte len vytváral legislatívny rámec činností cestovných kancelárií a aké je jej poslanie dnes zistite prostredníctvom jej internetovej stránky.
Hlavným dôvodom založenia SACKA bolo zabezpečenie profesionality cestovných kancelárií pri poskytovaním služieb v rozvíjajúcom sa cestovnom ruchu, ktorý nastal po zmene politického systému na Slovensku. Hlavným cieľom novovznikajúcej asociácie bolo riešenie problémov v oblasti rozvoja cestovného ruchu, pomôcť novovznikajúcim cestovným kanceláriám, najmä malým, v rôznych oblastiach ako je poisťovníctvo, bankovníctvo doprava, colná oblasť a pod. Hlavným poslaním asociácie v súčasnosti je prispievať k rozvoju cestovného ruchu. Asociácia považuje za svoju stavovskú povinnosť presadzovať a ochraňovať záujmy svojich členov, ktoré súvisia s jej hlavným poslaním, podporovať ich činnosť a zvyšovať ich profesionálnu prestíž.
Čo spája cestovné kancelárie a cestovné agentúry a čím sa naopak líšia? Spájajú ich činnosti ako tvorba kombinácie služieb, ktoré nie sú zájazdom, ponuka a predaj jednotlivých služieb cestovného ruchu, sprostredkovanie predaja zájazdov pre inú cestovnú kanceláriu, sprostredkovanie predaja služieb cestovného ruchu pre inú cestovnú kanceláriu, cestovnú agentúru a iné osoby a predaj predmetov súvisiacich s cestovným ruchom. Rozdiel medzi cestovnou kanceláriou a cestovnou agentúrou je ten, že cestovná kancelária si vytvára zájazdy sama, kde to cestovná agentúra iba ponúka zájazdy, ktoré má zazmluvnené s inými cestovnými kanceláriami. Teda cestovná agentúra ponúka zájazdy rôznych cestovných kancelárií a k tomu naviac svoje služby či doplnkové služby, na ktoré má certifikáciu. Líšia sa činnosťami ako tvorba zájazdu, sprostredkovanie spojenej služby CR, predaj zájazdu vo vlastnom mene (uzatváranie zmluvy o zájazde) a povinnosť zabezpečenia ochrany pre prípad úpadku, ktoré môžu vykonávať iba cestovné kancelárie, nie agentúry.