Komunikačná politika - zahŕňa celok opatrení politicko-administratívneho systému, aj ekonomických, politických a spoločenských organizácii, ktoré vedú k vzniku a ovplyvňovaniu spoločenskej komunikácie - predstavuje najširšie pole ovplyvňovania spoločenskej komunikácie - etické normy by mali brániť zneužívaniu mediálnej slobody novinármi samými a brániť prehmatom voči novinárstvu zvonku - zvonku je novinárstvo najviac ovplyvňované právom, politikou a ekonomikou, politický vplyv je priamy a verejný, ak politická strana priamo vlastní niektoré média, alebo keď politická strana je otvoreným zdrojom informácií prostredníctvom tlačových porád - politika môže ovplyvňovať novinárstvo zákonnými opatreniami alebo nekontrolovane poskytovaním či odopieraním informácii, osobným vplyvom alebo kombinovanými politickými a hospodárskymi pákami - prostredníctvo práva, politiky a hospodárstva možno média nielen riadiť, ich činnosť upravovať, ale aj nimi manipulovať ( spôsob regulovať komunikačné procesy)