V počiatkoch letectva boli lety vykonávané len za podmienok VMC (Visual Meteorogical Conditions) za dohľadnosti zeme. Prirodzený obraz terénu poskytoval pilotovi pri malých rýchlostiach dostatok informácií pre priblíženie a pristátie za dobrých meteorologických podmienok. Postupne bolo potrebné zvýrazniť prirodzený vnem letiska značkami a poskytnúť pilotovi dodatočné informácie značením VPD (Vzletová a Pristávacia Dráha) a ostatných po-hybových plôch a značenie štandardizovať. Obraz terénu doplnený objektmi, stromami a ďalšími detailmi sa nazýva textúra obrazu. Je dôležitá najmä v poslednej fáze konečného priblíženia, v priebehu vlastného pristátia a počas vzletu, kedy je pozornosť pilota koncentrovaná do úzkeho zorného uhla v smere VPD. Vo fáze počiatočného a stredného priblíženia a počas letu po okruhu, kedy sa lietadlo nachádza vo väčšej vzdialenosti od letiska je z hľadiska poskytovania vizuálnych informácií dôležitá štruktúra obrazu. Je vytváraná obzorom, prírodnými útvarmi ako kopce, údolia, rieky, polia a podobne. Požiadavky na rozsah vizuálnych informácií pri vykonávaní vzletu sa obmedzujú najmä na zvýraznenie vnemu polohy a osi VPD, možnosť zisťovania rýchlosti a okamžitej polohy lietadla od konca VPD pri rozjazde, prerušenom vzlete a do jazde po pristáti. Rozsah vizuálnych informácií potrebných pre bezpečný pohyb lietadla po rolovacích dráhach a na odbavovacej ploche závisí najmä od konkrétneho riešenia rolovacích dráh a odbavovacej plochy. Je zvýraznené najmä smerové vedenie lietadla s cieľom zaistiť jeho bezpečnosť a stanovenú vzdialenosť od prekážok. Ďalej sú značkami doplnené informácie uľahčujúce orientáciu pilota na križovatkách rolovacích dráh a odbavovacej ploche. Plocha značiek dráhového systému presahuje niekoľko tisíc až desiatok tisíc metrov štvor-cových. Voľba materiálu na vyhotovenie značiek musí byť vykonaná s cieľom minimalizovať celkové náklady. Požiadavky na náterové hmoty na značky letísk sa odlišujú od požiadaviek na náterové hmoty na cestné značenie. Farba na značky rolovacích dráh a odbavovacích plôch musí byť farebne stála. Lacnejšie chlórkaučukové nátery majú životnosť približne 3 roky a pre značenie je možné využívať stroje. Drahšie, obyčajne dvojzložkové nátery majú životnosť 10 až 20 rokov, značenie je obyčajne ťažšie mechanizovať. Základnými požiadavkami na fyzikálne vlastnosti sú farebnosť náteru, odrazivosť a drs-nosť povrchu náteru. Farebnosť náterov je stanovená Annexom 14 v stanovenom rozsahu spektra príslušnej farby. Povrch dráhových značiek nesmie vykazovať výrazne odlišný brzdný účinok ako ostatný povrch VPD.