Popis aktivity: Táto aktivita prebieha v dvoch kolách. 1. Každý sa má predstaviť, povedať svoje krstné meno, etymológiu - ak ju pozná, kto mu to meno dal a prečo, či je s ním spokojný, ak nie, tak povie aké meno by chcel mať a to v takej podobe, v akej chce, aby ho aj iní oslovovali. 2. Na zemi je kopa papierov. Úlohou žiakov je vybrať si z nej jeden tvar a farbu, na základe toho povedať dôvod výberu a spoločné znaky i charakteristiku.
Ciele na hodine: Naučiť sa mená svojich spolužiakov a nadviazať s nimi kontakt.
Možnosť aplikácie v praxi: Predstavovanie je dôležité na začiatku školského roka, aby sa deti v MŠ, či ZŠ spoznali
Vlastná reflexia: Niektorí študenti mali trému, iným naopak nerobilo problém predstúpiť a rozprávať. Predstavovanie krstných mien bolo zaujímavé a zábavné. Ja som použila takú podobu svojho mená, akú mám najradšej a to : ,,Ivka.“ Moje meno sa mi naozaj páči a som s ním spokojná. Avšak všetky mená spolužiakov som si zatiaľ nezapamätala. Najľahšie zapamätateľné pre mňa bolo meno ,,mojej menovkyne.“ Z triedy si pamätám len časť z nich, ktorá bola pre mňa niečím výnimočná. Počas celého seminára u mňa nenastali negatívne pocity, okrem toho, že nabudúce by som najradšej trému zo mňa úplne odhodila, aby to pre mňa nebolo až tak napäté...