Cieľom diplomovej práce „Reklama a spôsoby jej využitia v podniku“ je zistiť úroveň využívania reklamných prostriedkov v malých a stredných podnikoch Slovenskej republiky, zároveň identifikovať spôsob, akým tieto spoločnosti stanovujú výšku ročných investícií na reklamu a ako následne testujú efektívnosť reklamy a vynaložených prostriedkov. Pri marketingovom výskume a zostavovaní marketingového dotazníka vychádzame z odbornej literatúry antisko.aks a článkov venovaných tejto veľmi špecifickej oblasti. Vzhľadom nato, že podobný prieskum využívania reklamy v malých a stredných podnikoch nebol doteraz ešte realizovaný, snažíme sa položiť akýsi „základný kameň“ pre ďalšie prieskumy, ktoré v závere navrhujeme. Prieskumom medzi malými a strednými podnikmi v regióne Banskej Bystrice sme dospeli k záveru, že objem reklamy realizovanej v podnikoch tohto typu závisí hlavne od financií, t.j. od ekonomickej situácie v spoločnosti a od aktuálnej potreby. Svedčí o tom aj nízka úroveň využívania finančne náročnejších médií ako sú TV a rozhlas, relatívne nízke ročné náklady na reklamu preinvestované v týchto podnikoch a zároveň nevybudovaný systém spätnej kontroly efektívnosti realizovanej reklamy. V budúcnosti navrhujeme realizovať prieskumy, ktoré sa budú hlbšie zaoberať problematikou využívania reklamy v malých a stredných podnikoch Slovenskej republiky. Výskumy by sa mali zamerať na jednu z oblastí, ktoré boli hodnotené v tomto prieskume, t.j. efektívnosť, náklady, testovanie efektívnosti, reklamné médiá. Do prieskumu by malo byť zapojené už aj najmodernejšie reklamné médium - internet.