Ako si určiť čo najoptimálnejšie trhy, kde by sme mali perspektívu uspieť?
Jednou z metód, ktoré firmy využívajú k určeniu perspektívneho trhu pre možný odbyt ich produktov je tzv. segmentácia trhov - trhová segmentácia. Pod segmentáciou trhov rozumieme ich rozčlenenie do určitých segmentov - skupín, na základe nami určených segmentačných kritérií, ktoré zodpovedajú cieľom firmy, ktoré chce na danom trhu (trhoch) dosiahnuť. Tieto segmentačné kritériá sú pre potenciálne (odberateľské) trhy homogénne (jednotné) - no voči ostatným sú heterogénne (odlišné). Aby bola segmentácia trhov pre nás efektívna, mali by hodnotené segmenty spĺňať minimálne nasledovné požiadavky: - primeranú veľkosť segmentu - trhu, kde chceme umiestniť svoj produkt, t.j. mal by sa v ňom nachádzať dostatočný počet zákazníkov, - dostupnosť informácií o segmente. Mali by sme mať možnosť získať dostatok relevantných informácií o cieľovom segmente - tým je ich vypovedacia schopnosť po spracovaní vyššia. - stabilitu základných podmienok v segmente - ako požiadavka určitej trvanlivosti veľkosti a kompozície (zloženia) segmentu, - aplikovateľnosť - vytvorené segmenty musia mať zmysel pre naše marketingové očakávania (pre nami vytýčený marketingový cieľ), a tým aj pre možnosť vytvorenia správnej marketingovej stratégie.