Forma komunikácie na zahraničnom trhu závisí od množstva faktorov, napr.: » sociálna štruktúra spoločnosti
»
úroveň vzdelania v krajine
»
miera gramotnosti obyvateľstva
»
priemerná veľkosť rodiny
»
miera ekonomického rastu v krajine
»
politická stabilita
»
právne obmedzenia vzťahujúce sa na komunikáciu a komunikačné médiá,
»
postoje k riziku, celkový životný štýl
»
význam a vplyv náboženstva na život obyvateľov krajiny
»
pokrytie územia krajiny komunikačnými médiami
»
stupeň nacionalizmu a národného uvedomenia v krajine a pod. Je preto potrebné urobiť dôkladnú analýzu a získať tak potrebné informácie na správne strategické a taktické rozhodnutia firmy. Výskumy medzinárodného prostredia sú zložitejšie ako výskumy domáceho prostredia, musia v nich byť riešené aj problém s porovnateľnosťou a ekvivalentnosťou dát pochádzajúcich z rôznych krajín a regiónov. Medzinárodne činná firma musí uskutočňovať svoje marketingové výskumy v rôznych spoločensko-ekonomických prostrediach, veľakrát na viacerých trhoch naraz, kde zhromažďuje väčšie množstvá údajov.
Medzinárodný marketingový výskum sa zameriava na: 1) šírku cieľových trhov - veľkosť potenciálnych predajov 2) pôsobenie konkurencie - postavenie rozhodujúcej tuzemskej aj zahraničnej konkurencie na trhu, postavenie jednotlivých značiek, cenová politika, distribučná politika, komunikačná politika konkurencie 3) vplyv marketingového prostredia - pôsobenie ekonomických, politických, legislatívnych, sociálno-kultúrnych a geografických faktorov, ktoré ovplyvňujú rozhodovanie firmy o voľbe stratégie vstupu na medzinárodné trhy, ktorej súčasťou je aj medzinárodná komunikačná stratégia 4) účinnosť marketingovej stratégie - preverenie vhodnosti zvolených prvkov marketingového mixu a tým aj efektívnosti vynakladaných prostriedkov marketingového rozpočtu