Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Manažment inovácii podniku - prednášky

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
1.1 ZÁKLADNÉ PRINCÍPY INOVAČNÉHO MANAŽMENTU V PODNIKU

Slovo „inovácia“ vychádza z „nového“. Longmanov Slovník definuje inováciu ako „ľubovoľný námet alebo vylepšenú metódu, produkujúce úžitkovú hodnotu.
J. A. Schumpeter, klasifikoval 5 typických zmien, ktorými sa prejavuje vývoj:
1. uvedenie nového výrobku na trh, ktorý sa podstatne odlišuje od iných na trhu,
2. zavedenie novej výrobnej techniky, nových výrobných procesov,
3. používanie nových surovín,
4. zmeny v organizácii výroby a jej zabezpečovania,
5. otvorenie nových trhov.

Prof. Valenta chápe inováciu ako „zmenu v pôvodnej štruktúre výrobného organizmu, ako prechod k novému stavu jeho vnútornej štruktúry“.

Zelená kniha Európskej únie o inovácii chápe tento pojem ako:
• obnovovanie a zvyšovanie rozsahu výrobkov a služieb a príslušných trhov,
• vznik nových metód produkcie, zásobovania a distribúcie,
• uvádzanie zmien do manažmentu, organizácie práce a prac. podmienok a do skúseností pracovnej sily.

Definície:
Inovácia - každá zmena v produkte (organizme), v konkrétnom prípade - v podniku, ktorá smeruje k novému stavu. Predstavuje aktivitu, pri ktorej nová myšlienka (invencia, námet, nápad) je transformovaná do praktického použitia.

Invencia (námet, nápad, idea) predstavuje možnosť zmeny - možnosť potencionálneho (metodologického, konštrukčného, technického) nového riešenia - inováciu.
Hodnotenie (0x):