1.1 Distribúcia - termín, definícia distribuocie = rozdeľovať, triediť, začleňovať distribútus = náležite usporiadaný = prikazovať distributis = rozdeľovanie alebo roztriedenie tovaru Úlohy distribúcie Distribúcia je kategória: • VET (Samuelson) - súhrn operácií zameraných na sprístupnenie jednotlivých výrobkov spotrebiteľom • Matematiky • Marketingu - považuje distribúciu za jeden z najvýznamnejších nástrojov marketingového mixu • Teória obchodu
Definícia distribúcie z pozície marketingu - zahŕňa všetky aktivity, ktoré umožňujú prechod fyzického a dispozičného práva na produkty z jedného subjektu na iný. - z roku 1949 - štádium, ktoré nasleduje po procese výroby až po absolútny zánik Úlohy distribúcie v rámci VET • zabezpečovať ekonomickú rovnováhu (P a D - oscilácia okolo bodu rovnováhy) • vytváranie hodnoty vo forme pridanej hodnoty • oscilácia napomáha udržať určitý stav v nár. hospodárstve. • Materiálne hospodárstvo - pohyby a činnosti, ktoré súvisia s distribúciou • Neberie do úvahy hotové výrobky, ale techniku a výrobu