V súčasnosti sa podniky čoraz častejšie potýkajú s problémom efektívne zvládať obrovské množstvo informácií, inštrukcií, príkazov, postrehov a nápadov, ktoré nevyhnutne prúdia interným aj externým podnikovým prostredím. Ako uvádza Vymětal a kol. (2005) spoločnosť sa na začiatku tretieho tisícročia nachádza vo vývojovej fáze nazvanej „informačná“ spoločnosť. Obvykle sa tým chápe „spoločnosť, kde kvalita života i perspektívnosť sociálnych zmien a ekonomického rozvoja v rastúcej miere závisí na informáciách a ich využití.“ (Vymětal a kol., 2005, str. 9) Informácie sú síce len zlomkom komunikačného systému, ale zároveň jeho neoddeliteľnou súčasťou. Podnik je veľmi zložitý organizmus a tak narastá počet vzájomných väzieb, rastie počet partnerov, spolupracovníkov s ktorými sa musí stýkať - to všetko vyžaduje komunikáciu. Podmienky pre komunikáciu sú stále zložitejšie príčina je hlavne v obrovskom náraste komunikačnej techniky, v skracovaní doby, ktorú je človek ochotný komunikácii venovať. Dôsledkom sú vzájomné nedorozumenia, spomaľovanie procesov a niekedy aj vznik nedôvery. Každý chce mať nejaký imidž alebo povesť. To platí u jednotlivcov rovnako ako u veľkej či malej spoločnosti. Imidž aj povesť môžeme ovplyvniť hlavne tým, čo robíme a ako so svojím okolím komunikujeme. Takže nemôžeme komunikovať náhodne alebo nekomunikovať vôbec. Je potrebné stanoviť si ciele, s kým komunikovať, čo hovoriť a robiť, kedy a ako komunikovať, mať strategický plán a toho sa pridržiavať. Stratégia firemnej komunikácie slúži ako manuál na realizáciu komunikačných aktivít firmy, značky, alebo produktu. Zabezpečuje systematickosť v komunikácii s trhom, odstraňuje náhodné a neefektívne aktivity a tým zabezpečuje úsporu nákladov a ich efektívne využitie. Správne zvolená komunikačná stratégia vedie k úspešnému osloveniu, získaniu a samozrejme udržaniu zákazníka. Vychádza z cieľov spoločnosti a dopĺňa jej marketingový mix.