Vo výkladovom slovníku slovenského jazyka sa uvádza, že konkurencia je hospodárske súťaženie medzi podnikmi, štátmi, súperenie o najvýhodnejšie podmienky výroby a predaja tovaru za navyššie zisky. Ak teda hovoríme o konkurencii, predpokladáme existenciu trhov, trhového mechanizmu a trhových subjektov. Je prirodzenou súčasťou trhu, stretom rôznych záujmov na trhu a základom trhovej ekonomiky. Vo výkladovom slovníku slovenského jazyka sa uvádza, že konkurencia je hospodárske súťaženie medzi podnikmi, štátmi, súperenie o najvýhodnejšie podmienky výroby a predaja tovaru za navyššie zisky. Ak teda hovoríme o konkurencii, predpokladáme existenciu trhov, trhového mechanizmu a trhových subjektov. Je prirodzenou súčasťou trhu, stretom rôznych záujmov na trhu a základom trhovej ekonomiky. Dáva možnosť spotrebiteľom vybrať si z viacerých druhov tovarov od rôznych výrobcov a dodávateľov, sleduje úroveň cien, poskytuje široké možnosti uspokojovania potrieb a predstáv. Konkurencia sa prejavuje v súperení na troch rovinách, a to v rovine výrobcu a spotrebiteľa (ponuka a dopyt), medzi samými spotrebiteľmi (strana dopytu) a medzi samými výrobcami (strana ponuky). Konkurencia medzi samými výrobcami, teda zo strany ponuky, prebieha obvykle metódou cenovej (znižovanie cien u jedného výrobcu s cieľom ovládnuť trh, zvýšiť zisk a pod.) a necenovej konkurencie (reklama, princíp leasingu, bezplatný servis, predaj na úver a pod.).