Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Marketing (Čo je marketing, Marketingový mix, Marketingový algoritmus, Marketingová koncepcia...)

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Čo je marketing
1. Marketing predstavuje všetky činnosti, ktoré sú spojené s výrobkom od chvíle vzniku nápadu výrobok vyrábať až dovtedy kým sa nedostane ku konečnému spotrebiteľovi
2. Marketing má zabezpečiť aby sa správny výrobok v správnej kvalite, v správnom čase dostal na správne miesto za správnu cenu k správnemu odberateľovi.

Čo nie je? - reklama, odbyt, zásobovanie, reklamácia, predaj (funkcie marketingu).
Čo je? - podnikateľská filozofia, princíp riadenia, užívateľská orientácia, pružnosť, zodpovednosť, kontrola, ovplyvňovanie.

Marketing:
- vznikol v USA na prelome 19. a 20. storočia v USA - nástup priemyselnej revolúcie - vysoká produktivita práce

Znaky marketingu
1. filozofický aspekt - v centre pozornosti je spotrebiteľ a jeho potreby - a nie výrobok
2. aspekt postojov - aký je postoj okolia k výrobe
3. aspekt informačný - zozbieranie informácií o trhu
4. aspekt segmentačný - ktorá je naša cieľová skupina
5. aspekt akčný - nasadenie nástrojov marketingového mixu
6. aspekt organizačný - začlenenie marketingu do organizácie podniku
7. aspekt sociálny - rešpektovanie ochrany prírody, práv ľudí
...
Hodnotenie (0x):