Čo je marketing 1. Marketing predstavuje všetky činnosti, ktoré sú spojené s výrobkom od chvíle vzniku nápadu výrobok vyrábať až dovtedy kým sa nedostane ku konečnému spotrebiteľovi 2. Marketing má zabezpečiť aby sa správny výrobok v správnej kvalite, v správnom čase dostal na správne miesto za správnu cenu k správnemu odberateľovi.
Čo nie je? - reklama, odbyt, zásobovanie, reklamácia, predaj (funkcie marketingu). Čo je? - podnikateľská filozofia, princíp riadenia, užívateľská orientácia, pružnosť, zodpovednosť, kontrola, ovplyvňovanie.
Marketing: - vznikol v USA na prelome 19. a 20. storočia v USA - nástup priemyselnej revolúcie - vysoká produktivita práce
Znaky marketingu 1. filozofický aspekt - v centre pozornosti je spotrebiteľ a jeho potreby - a nie výrobok 2. aspekt postojov - aký je postoj okolia k výrobe 3. aspekt informačný - zozbieranie informácií o trhu 4. aspekt segmentačný - ktorá je naša cieľová skupina 5. aspekt akčný - nasadenie nástrojov marketingového mixu 6. aspekt organizačný - začlenenie marketingu do organizácie podniku 7. aspekt sociálny - rešpektovanie ochrany prírody, práv ľudí ...