Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Penitenciárna a postpenitenciárna starostlivosť

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Penitenciárna a postpenitenciárna starostlivosť

Pojem penitenciárna pedagogika nie je pre označenie výchovnej a vzdelávacej činnosti realizovanej v podmienkach výkonu trestu odňatia slobody používaný všeobecne.

Niektorý autori najmä nemecký, používali pre ňu označenie kriminálna pedagogika, autori krajín bývalého Sovietskeho zväzu hovorili o nápravno-pracovnej pedagogike, iný najmä poľský autori hovorili o resocializačnej pedagogike.

Novák (1986) penitenciárnu pedagogiku charakterizuje ako špeciálnu pedagogickú disciplínu, ktorá sa zaoberá špecifikami penitenciárneho výchovného pôsobenia na všetky kategórie odsúdených vo výkone trestu odňatia slobody.

Fábry (2000) penitenciárnu pedagogiku chápe ako aplikovanú pedagogickú disciplínu zaoberajúcu sa pojmom výchovy, jej priebehom, podstatou, javmi a zákonitosťami v podmienkach výkonu trestu odňatia slobody.

Dianiška (1996) hovorí o penitenciárnej pedagogike ako o oblasti špeciálnej pedagogiky zameranej na prevýchovu osôb v resocializačnom procese, predovšetkým vo výchovných a nápravnovýchovných ústavoch a zariadeniach.

Na základe uvedeného sa javí ako najvhodnejšie označenie penitenciárnej pedagogiky ako aplikovanej oblasti pedagogiky vychádzajúcej zo špeciálnej pedagogiky, ktorá sa zaoberá výchovou vo výkone trestu odňatia slobody, jej priebehom, podstatou, javmi, zákonitosťami a špecifikami.
Hodnotenie (0x):