Registrácia | Prihlásiť

Referát: Strategický manažment - vývoj teórie a praxe strategického manažmentu

Skryť detaily | Obľúbený
  • Kvalita:80,3 %
  • Typ:Referát
  • Kategória:Ekonomika
  • Podkategória:Management
  • Predmet:Manažment
  • Autor:ucka
  • Rozsah A4:2 strán
  • Zobrazené:2 233 x
  • Stiahnuté:80 x
  • Veľkosť:0,1 MB
  • Formát a prípona:MS Office Word (.doc)
  • Jazyk:slovenský
  • ID projektu:539
  • Posledna úprava:28.04.2017
Náhľady Náhľady
Strategický manažment vznikol v prostredí veľkých podnikov vyspelých industriálnych krajín ako reakcia na nové, neznáme a prekvapujúce zmeny v podnikateľskom prostredí, ktorých rozsah, rozmanitosť, hĺbka a okamih vzniku boli nečakané, nezvyčajné a často s fatálnymi dôsledkami. Stratégia a strategické myslenie pritom neboli novinkou. Historické korene siahajú až do staroveku. Strategicky sa uvažovalo vo vojenstve, politike, diplomacii. Potreba rýchleho a účinného ohlasu na zložité externé vplyvy spôsobila, že strategické zručnosti v priebehu 20. storočia postupne začali prenikať aj do sveta podnikania, až sa stali jeho neoddeliteľnou súčasťou.
Podnik v druhej polovici 20. storočia sa ocitol v prostredí dynamických zmien, ktoré náhle prerastajú do zlomov či hrozivých prepadov. Zvyšuje sa riziko investovania, vzrastá kapitálová náročnosť, stupňuje sa konkurenčný boj, strieda sa hranica medzi národným a globálnym hospodárskym priestorom, v dôsledku technického pokroku zanikajú hranice medzi niektorými odvetviami, zámery konkurentov sú nepredvídateľné, zákazníci sú stále viac a viac prieberčiví.
Hodnotenie (0x):