Registrácia | Prihlásiť

Poznámky: Poznámky na tému Analýza konkurencie

Skryť detaily | Obľúbený
  • Kvalita:67,1 %
  • Typ:Poznámky
  • Kategória:Ekonomika
  • Podkategória:Cenová politika
  • Autor:demmo
  • Rozsah A4:4 strán
  • Zobrazené:2 081 x
  • Stiahnuté:13 x
  • Veľkosť:0,1 MB
  • Formát a prípona:MS Office Word (.doc)
  • Jazyk:slovenský
  • ID projektu:5423
  • Posledna úprava:02.10.2017
Náhľady Náhľady Náhľady
ANALÝZA KONKURENCIE
- je jedným z aspektov externej strategickej diagnostiky podniku
- základ predstavujú v tejto oblasti práce M. Portera, podľa ktorého je konkurenčná stratégia konkretizovaná a základe analýzy odvetvia a postavenia podniku v odvetví
- Porter vymedzil hlavné faktory analýzy konkurenčného prostredia a vytvoril schému 5 konkurenčných síl:
- existujúce podniky
- potenciálni konkurenti
- substitučné výrobky
- klienti
- dodávatelia

Pri analýze existujúcej konkurencie je zaujímavá stabilita pozície firiem, ktorú ovplyvňujú:
- počet firiem
- ich veľkosť
- vnútorné charakteristiky firiem
- charakter sektora

Druhým kritickým faktorom je riziko vstupu nových konkurentov, ktorí prinášajú doplnkové kapacity a snažia sa predať svoje výrobky. Toto riziko treba hodnotiť na základe vstupných bariér pre daný sektor a tiež vzhľadom na odvetné opatrenia firiem, ktoré už na trhu existujú. Ide o agresívne obchodné akcie ako napr. zníženie cien, reklamu a podporu predaja, protiútoky na pôvodnom trhu príchodzích s cieľom ich oslabenia na vlastnom poli.
Hodnotenie (0x):