Zložitosť manažérskej práce kladie vysoké požiadavky na manažérov na všetkých úrovniach. K samotnej práci dnes nestačia len odborné znalosti, ale predovšetkým schopnosť viesť ľudí, porozumieť im, dokázať ich povzbudiť k výkonom. Práca s ľuďmi je jednou z najťažších, ale aj jednou z najzaujímavejších činností. Už samotný fakt, že sa pri nej stretávame s rôznymi typmi ľudí, rozmanitosťou pováh, osobnostnými vlastnosťami, nás vedie k otázke, ako to všetko máme zvládnuť. Pri hľadaní odpovede na niektoré otázky nám môžu byť dobrou pomôckou niektoré psychologické poznatky, ktoré môžu pomôcť skvalitniť náš každodenný pracovný i osobný život. Metodika spracovania poznatkov vychádza z podnetov, skúseností a potrieb, ktoré vznikli v manažérskej práci stredných a vrcholových manažérov rôznych podnikov v rámci vzdelávacích kurzov. Jednotlivé kapitoly poskytujú možnosti, ako sa naučiť poznať seba, iných, ako zlepšiť svoje komunikačné schopnosti, vedieť sa presadiť a usmerňovať prácu s ľuďmi tak, aby sa dosahovali čo najefektívnejšie výsledky. Mojim cieľom nie je rozobrať všetky problémy súvisiace s riadiacou činnosťou. Chcem upozorniť predovšetkým na tie, ktoré sa priamo dotýkajú osobnosti manažéra, pretože práve on môže v tomto smere veľa urobiť a zmeniť. Okrem manažérov chcem zároveň osloviť všetkých tých, ktorí majú záujem rozvíjať svoju osobnosť a chcú zlepšiť svoje schopnosti.