Cieľom seminárnej práce je na základe sociologického prieskumu zistiť rozdiel v chápaní vlastného imidžu mesta verejnosťou. Informácie o vlastnom imidži mesta Bardejov som čerpala zo strategického plánu mesta a pri výbere nástroja komunikácie som vychádzala z teoretických marketingových poznatkov.
1. VLASTNÝ IMIDŽ MESTA BARDEJOV
1.1 Strategický plán rozvoja mesta
Bardejov má v rámci strategického rozvoja mesta vypracovaný od roku 2004 strategický plán, ktorý bol schválený ako "Program hospodárskeho a sociálného rozvoja mesta Bardejov". Proces strategického plánovania v Bardejove vychádzal z nasledovných základných predpokladov: • Mesto Bardejov má významnú pozíciu v hierarchii sídiel východného Slovenska a Slovenskej republiky, je atraktívnym mestom s bohatým kultúrnym, historickým a prírodným potenciálom. • Stav a dynamika miestnej ekonomiky v súčasnosti zaostávajú za možnosťami a ašpiráciami mesta. Tento moment mesto považuje za najväčšiu výzvu pre akékoľvek rozvojové snahy. • Zmyslom formulovania strategického plánu ekonomicko-sociálneho rozvoja nie je zostavenie „papierového“ dokumentu, ale iniciovanie a realizácia pozitívnych zmien. • Mesto disponuje dostatkom vnútorného potenciálu, intelektuálnymi i materiálnymi zdrojmi, potrebnými pre formuláciu a realizáciu úspešného rozvojového programu.