Registrácia | Prihlásiť

Skriptá: Teoretické základy marketingu

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady Náhľady
Marketing je spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú.

Definícia vychádza z nasledujúcich zákl. pojmov:
1) potreby - ľudská potreba je stav pociťovaného nedostatku
2) želania - ľudské želania reprezentujú formu ľudských potrieb
3) dopyt - želania nakúpiť určité tovary, ktoré sú podložené kúpnou silou, sa stávajú dopytom
4) produkt - človek uspokojuje svoje potreby prostredníctvom produktov
5) výmena a transakcia - výmenou sa rozumie ľudská činnosť, ktorou možno požadovaný produkt získať za protihodnotu; poznáme barterovú transakciu a peňažnú transakciu
6) hodnota, náklad a spokojnosť - hodnota produktu znamená schopnosť produktu uspokojiť súhrn potrieb; spotrebiteľ sa snaží vybrať taký produkt, ktorý za rovnakú cenu maximalizuje jeho spokojnosť
7) trh - je zoskupenie existujúcich a potenciálnych kupujúcich produktu;
8) podnik - je organizácia, ktorej poslaním je dodávať produkty na trh v optimálnych podmienkach rentability a ktorá má svoje poslanie, zdroje a kompetencie
Hodnotenie (0x):