Marketing je spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú.
Definícia vychádza z nasledujúcich zákl. pojmov: 1) potreby - ľudská potreba je stav pociťovaného nedostatku 2) želania - ľudské želania reprezentujú formu ľudských potrieb 3) dopyt - želania nakúpiť určité tovary, ktoré sú podložené kúpnou silou, sa stávajú dopytom 4) produkt - človek uspokojuje svoje potreby prostredníctvom produktov 5) výmena a transakcia - výmenou sa rozumie ľudská činnosť, ktorou možno požadovaný produkt získať za protihodnotu; poznáme barterovú transakciu a peňažnú transakciu 6) hodnota, náklad a spokojnosť - hodnota produktu znamená schopnosť produktu uspokojiť súhrn potrieb; spotrebiteľ sa snaží vybrať taký produkt, ktorý za rovnakú cenu maximalizuje jeho spokojnosť 7) trh - je zoskupenie existujúcich a potenciálnych kupujúcich produktu; 8) podnik - je organizácia, ktorej poslaním je dodávať produkty na trh v optimálnych podmienkach rentability a ktorá má svoje poslanie, zdroje a kompetencie