1. Služby a ich špecifické vlastnosti, komplex ich výrazných odlišností oproti výrobkom. Kontinuum hmatateľnosti a nehmatateľnosti. Podstata marketingu služieb a charakteristika jeho 6 základných dimenzií. Vzťah personálneho manažmentu k marketingu služieb. Klasifikácia služieb.
Služba je okamih v ktorom marketing, pracovné postupy a ľudský činiteľ, majú spoločne podporiť vytvorenie a dodanie služby, ktorá zodpovedá zákazníkovým potrebám, vedomým rizikám a očakávaniam. Možno konštatovať, že v oblasti služieb interakcia medzi zákazníkom a predávajúcim je rozhodujúcim faktorom úspešnosti podniku služieb. Dlhodobosť, vypestovanie si dlhodobých, stabilných a obojstranne vyhovujúcich vzťahov medzi poskytovateľom a zákazníkom je cestou k prosperite firmy poskytujúcej služby. Pri stretávaní sa zákazníka so službou prebieha celý komplex výmenných procesov. Najdôležitejšie 4 vzťahy v procese stretnutia so službou sú podľa HESKETA tieto: 1. Kvalita služby = kvalita dodanej služby - očakávaná kvalita 2. Hodnota služby pre zákazníka = kvalita služby delená cenou a ďalšími zákazníkovými výdavkami pri získaní služby 3. Potencionálna zisková špekulácia pre poskytovateľa služby = hodnota pre zákazníka - náklady poskytovateľa 4. Výnosnosť služby pre poskytovateľa = zisk x opakované využitia delené investíciami