V dnešnej hektickej dobe, kde sa každým dňom objavujú nové produkty a služby, je potrebné vedieť tieto produkty aj predať. Bez toho aby sme dosiahli ich predaj a profit z tohoto predaja, nebude mať žiadny význam pracovať na vývoji ďalších produktov. Znamená to teda, že väčšina súčasných trhov je nasýtená a my potrebujeme naše produkty nejakým spôsobom podporovať. V tomto momente vstupuje do tejto situácie marketing a jeho nástroje.
1. Marketing Čo to teda vlastne marketing je? Poznáme rôzne definície tohoto slova a ja preto vyberiem niekoľko z nich. Najvšeobecnejšou a najpoužívanejšou, aj keď nie najjednoduchšou definíciou je tá, ktorá je uverejnená aj v internetovej encyklopédii Wikipedia: „Marketing - je spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania alebo výmeny tovaru to, čo potrebujú alebo chcú.“ Na druhej strane veľmi jednoduchou, ale celkom výstižnou je definícia, kde marketing charakterizujeme ako ucelenú teória - postup - uvedenia tovaru na trh. Pri tejto definícii prichádzame nato, že sa nejedná o jeden „úkon - aktivitu“, ale celý súbor rôznych aktivít, ktoré pomáhajú produktu zaujať adekvátne miesto na trhu a jeho výrobcovi, poskytovateľovi alebo distribútorovi priniesť čo najväčší zisk. Pozrime sa na to ako definuje marketing Philip Kotler, jedna zo žijúcich legiend svetového marketingu. Kotler hovorí: „Marketing je sociálny proces, pri ktorom jednotlivci a skupiny získavajú to, čo si prajú a čo potrebujú, prostredníctvom tvorby ponuky a zámeny hodnotných produktov a služieb s ostanými.“