Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Prednášky na Marketing

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
1. prednáška - Teoretické základy marketingu. Marketing a spoločnosť
- marketing vznikol v USA (prevažovala ponuka nad dopytom)
- u nás sa začal využívať v roku 1990
- aplikovaný vedný odbor, patrí do oblasti vied o riadení
- široký rozsah činností, ktoré sú zamerané na vytváranie výmen
Výmena - forma ľudskej činnosti pomocou ktorej možno požadovaný produkt získať za protihodnotu (je základom marketingu)
- aby sa výmena mohla uskutočniť, treba splniť:
1. výmeny sa musia zúčastniť najmenej 2 partneri (každý musí ponúkať určitú hodnotu)
2. každý z týchto partnerov musí prejaviť ochotu, že sa chce výmeny zúčastniť a pritom každý musí byť natoľko slobodný, aby mohol ponuku partnera prijať alebo odmietnuť
3. partneri musia byť schopní vzájomnej komunikácie a musia byť natoľko čestní, aby zmluvné podmienky dodržali
4. aby sa mohlo vymieňať, treba mať predstavivosť, schopnosť porozumieť druhej strane a treba akceptovať podmienky
5. partneri musia dospieť k dohode, ktorá má podobu peňažných jednotiek, aby sa uľahčili transakcie (kúpa a predaj)
- tovarovo-peňažná výmena znamená vymieňanie materiálu alebo tovaru za peniaze
- výmena vytvára hodnoty podobným spôsobom ako výroba a to preto lebo rozširuje možnosti spotreby
...

3. prednáška - Nákupné správanie spotrebiteľov
- správanie jednotlivcov a domácností, ktorí nakupujú produkty pre osobnú spotrebu → spotrebiteľský trh
- v marketingu sa spotrebiteľ chápe ako čierna skrinka (do neho nevidno - reaguje iba na podnety - nákupom)
- cieľom podnetov je ovplyvnenie charakteristík spotrebiteľa a samotného procesu rozhodovania
- podnety - marketingové - produkt, cena, distribúcia, marketingová komunikácia (4 P)
- vonkajšie - podmienky makroprostredia
- podnety vstupujúce do čiernej skrinky sa transformujú na súbor pozorovateľných reakcií. Platí to hlavne pri tovaroch

Rozhodovací proces:
Impulzívny proces - koná bezmyšlienkovite; tichá komunikácia - zákazník si číta
Racionálny proces - zákazník sa pýta
Fázy rozhodovacieho procesu spotrebiteľa:
- vznik potreby alebo problému
- zhromažďovanie informácií
- hodnotenie alternatív
- nákup
- použitie produktu
Hodnotenie (0x):