Zero defect - nulová chybovosť Nulová chybovosť' je štandardom kvality, ktorú vyvinul Phil Crosby. Je použiteľná na akýkoľvek typ podniku, predovšetkým sa však uplatňuje na siete dodávateľov v priemysle, kde sa nakupujú veľké množstvá súčiastok (napríklad skrutky a matice). Štyri metodologické princípy: 1. kvalita znamená splnenie požiadaviek, 2. predchádzanie chybovosti je výhodnejšie ako kontrola kvality a náprava chýb, 3. nulová chybovosť je štandard kvality, 4. kvalita sa meria finančne. Správne na prvý krát Koľko peňazí stojí firmu chybovosť? Chybovosť predstavuje značné náklady - tie najviditeľnejšie sú peniaze, čas, zdroje a strata dobrého mena. Programy na eliminovanie chybovosti môžu byť veľmi nákladné a časovo náročné. Trváte na úplnom eliminovaní chybovosti bez ohľadu na náklady? Alebo akceptujete, že určité, avšak iba veľmi malé, percento chybovosti je akceptovateľné, a prijmete náklady s tým spojené?
Jednou z najvplyvnejších myšlienok v tejto oblasti je pojem nulovej chybovosti. S týmto pomenovaním prišiel Philip Crosby v roku 1979 v knihe nazvanej „Kvalita je zadarmo'. Domnieval sa, že kde je nulová chybovosť, tam sú aj nulové náklady spojené s nedostatočnou kvalitou a preto sa vlastne kvalita stáva bezplatnou. Vysvetlenie myšlienky Nulová chybovosť je spôsob rozmýšľania a spôsob práce ktorý podporuje myšlienku, že chybovosť je neprijateľná a že všetci by mali „urobiť veci bezchybne na prvý krát'. S filozofiou nulovej chybovosti môžete zvýšiť zisk tým že eliminujete náklady spojené s chybovosťou a zvýšite tržby vďaka zvýšenej spokojnosti zákazníkov.