- je osoba, ktorá umiestňuje ľudské‚ a materiálne zdroje a riadi operácie v organizácii - plánuje, organizuje, vedie ľudí, kontroluje a koordinuje jednotlivé činnosti v záujme dosiahnutia cieľov organizácie. - je pracovník organizácie, ktorý usmerňuje aktivity ostatných pracovníkov organizácie.
Manažérske roly
V teórii aj v praxi manažmentu je prikladaný značný význam problematike manažérskych rolí. Rola manažéra (riadiaceho, vedúceho pracovníka) býva charakterizovaná jednak z hľadiska sociologického a jednak z hľadiska manažmentu. Zo sociologického hľadiska je rola funkcie, v ktorej niekto pôsobí vo vzťahu k iným ľuďom. Je to metafora z prostredia divadla, kde rola je úloha, ktorú hrá herec v predstavení, v ktorom iní hrajú iné roly. Obsahuje očakávania foriem správania, vyplýva zo sociálnej pozície. Každý jej jednotlivec je členom určitej skupiny a má v tej skupine určité postavenie, miesto, ktoré sa označuje ako sociálna pozícia.(Živčicová 2006) Pokiaľ ide o manažment, potom termín rola charakterizuje úlohu, ktorú musí jedinec hrať pri plnení požiadaviek pracovnej úlohy. Roly vyjadrujú špecifické formy správania, potrebné k vykonaniu určitej úlohy alebo skupiny úloh daného pracovníka miesta alebo práce. Roly manažérov existujú vo vzťahu k ich spolupracovníkom, k nadriadeným, k podriadeným, k vlastníkom, k zákazníkom, a i., ktorí majú určité očakávania, a pokiaľ sa manažéri podľa týchto očakávaní správajú, plnia úspešne svoju rolu. Rozlišujú sa roly formálne, vyplývajúce z pracovných vzťahov a z formálneho postavenia manažéra v riadiacej štruktúre organizácie (napr. riaditeľ, predseda, vedúci oddelenia...) a role neformálne, vyplývajúce z osobných vzťahov medzi pracovníkmi (napr. priateľ). Manažér väčšinou zastáva tri formálne roly: rola vedúceho (nadriadeného), rola podriadeného a rola spolupracovníka.