Reklamná kampaň na výrobok Staroslovanská slivovica
V nasledujúcom texte budem venovať pozornosť jednotlivým zložkám reklamnej kampane firmy Prelika na výrobok Staroslovanská slivovica. Rozhodla som sa analyzovať reklamnú kampaň tohto výrobku v roku 2005, kedy sa firma okrem zvyčajnej podpory predaja v podobe letákov rozhodla inzerovať v časopise Slovenský výber a v televíziách Markíza a JOJ.
Najprv budem analyzovať reklamnú stratégiu firmy, potom kreatívnu stratégiu a nakoniec mediálnu stratégiu. V ďalších kapitolách budem skúmať efektivitu a výnosnosť reklamnej kampane. Výsledky, ku ktorým sa dopracujem, budú slúžiť na zhodnotenie situácie firmy čo sa týka jej reklamného rozpočtu. Poukážem na to, či firma efektívne vynakladá výdaje na reklamu, či sa jej výdaje vracajú v podobe vyšších tržieb a povedomia o značke a o firme. Na zistenie povedomia o značke a o firme využijem dotazníkový prieskum. Na základe mojej analýzy vypracujem taktiež doporučenia firme, konkrétne aké reklamné aktivity sú pre ňu vhodné a aké nie a čo by bolo výhodné realizovať v budúcnosti.
I keď bude pozornosť sústredená na reklamu, nie je možné úplne opomenúť vplyv ďalších marketingových a konkrétne i komunikačných nástrojov. Firma napríklad trvale používa pre stimuláciu dopytu po výrobku Staroslovenská slivovica rôzne aktivity podpory predaja, motivácie distribučných článkov apod. Niektoré z nich budú súčasťou analýzy.