Kľúčovým faktorom podnikateľského úspechu sa stal marketingový systém. Vytvárajú a uplatňujú ho tak veľké ako aj malé podniky, pričom všetky chcú byť úspešné.
Marketing predstavuje koncepciu riadenia a podnikanie ktorá je orientovaná na uspokojovanie potrieb a želaní zákazníkov. Nie všetci marketingoví manažéri však postupujú podľa uvedenej marketingovej koncepcie. Pri práci na „uspokojovaní „potrieb a želaní zákazníkov a pri budovaní vlastného úspechu uplatňujú mnohé firmy diskutabilnú marketingovú prax. V snahe čo najrýchlejšie dosiahnuť čo najväčší zisk, zabúdajú na „dobré mravy“. Navyše neustále sa meniace politické a sociálne prostredie spôsobuje že tie praktiky ktoré boli pred mnohými rokmi prijateľné, sú dnes považované za neetické. Z krátkodobého hľadiska zvyčajne vedú k dosahovaniu zisku. Z dlhodobého hľadiska zvyčajne vedú k poškodzovaniu nielen spotrebiteľa, ale predovšetkým samotnej firmy, ktorá takéto praktiky uskutočňuje. Verejnosť totiž pomaly, ale isto stráca voči nej dôveru.
V súčasnosti si firmy nemôžu dovoliť venovať pozornosť iba svojmu domácemu trhu, ktorý už neposkytuje dostatok príležitostí. V stupujú na nové medzinárodné trhy a internacionalizujú svoju činnosť. Mnohé odvetvia sa stali globálnymi odvetviami. Agresívna globalizácia trhu prináša so sebou aj celý rak problémov a dilem. Firmy aby prežili musia dodržiavať určité základné normy. Posledné desaťročia priniesli niekoľko prípadov nerešpektovania takýchto noriem, ktoré vošli do všeobecného povedomia. Firma NESTLÉ sa z toho takmer zrútila. Slávny výrobca obhajoval svoj vývoz mlieka so Afriky aj potom, keď sa ukázalo , že odvádza od kojenia, čím ochudobňuje detský organizmus. A navyše vyťahuje z chudobných ľudí peniaze. Keď NESTLÉ zaujala vyrovnanejšie stanovisko, bolo takmer neskoro. Pustila sa do nej celá svetová verejnosť.