V súčasnosti, ak chce byť podnik alebo podnikateľ úspešný, ak si chce udržať svoje miesto na rýchlo sa meniacom trhu, musí svoje výrobky alebo služby vyrobiť za čo najnižšie náklady a predať za čo najvyššie ceny. Nezanedbateľná je kvalita, vývoj, inovácie, marketing a čoraz razantnejšia konkurencie. Je ťažké presadiť sa na trhu a zabezpečiť plynulé fungovanie podniku. Pod týmto tlakom sa mnoho podnikateľov uchýli k nečestným, nekalým praktikám, ktoré často vyzerajú veľmi nevinne. V televíznej reklame pekné efekty, v rádiu príjemná hudba, výrobok má príťažlivý obal, jogurt s označením light neobsahuje síce žiaden tuk, zato cukru je v ňom dvojnásobok. Tieto triky patria skôr do mikroekonómie, stretávame sa s nimi každodenne, ale vo veľkých, nadnárodných spoločnostiach sú praktiky oveľa rafinovanejšie ale aj viac skryté pred bežným okom spotrebiteľa a iných účastníkov hospodárskej súťaže.