Stratégia a mark.stratégia: prechádza zo starovekého Grécka, súvisel s vedením vojen. Znamenalo umenie veliteľa viesť boj. V terminológii obchodníkov znamenal schopnosť rozhodovať na základe vysokej odbornosti a profesionality. Vo všeobecnosti pod stratégiou rozumieme riadenie určitej činnosti pre dosiahnutie základných cieľov, obecný postup, umenie koncepčne dosahovať stanovené ciele a taktika je tu chápaná ako v danej situácii voľba čiastkových priestorovo a časovo obmedzených postupov. Vo všeobecnosti pod stratégiou rozumieme určitú schému postupu, ktorá naznačuje ako za daných podmienok dosiahnúť vytýčené ciele. Je to prehľad možných podmienok, okolností a súvislostí.
Nie sú známe ani všetky prípustné varianty a nemôžeme ani presne určiť jednotlivé výhody a nevýhody pre potreby budúceho rozhodovania. Konečným účelom stratégie je dospieť k náležitej súčinnosti všetkých aktivít, všetkých zložiek podniku a vytvoriť jednotný a nedeliteľný celok jeho ďalších perspektív.
Stratégie v oblasti marketingu: sa zameravajú na dosiahnutie perspektívnych marketingových cieľov v rámci konkrétneho mark.prostredia. Stratégia charakterizuje smer, ktorý bude organizačná jednotka v danom časovom období sledovať, a ktorý vedie k najúčinnejšej alokácii zdrojov pre dosiahnutie vytýčených mark.cieľov.