Distribúcia vo svojej podstate znamená, akou najlepšou cestou a najlepším spôsobom dať do obehu vyrobený produkt, a ako tento produkt na trhu uplatniť. To znamená vybudovať najúčinnejšie odbytové cesty a použiť najúčinnejších prostredníkov predaja, až k samotnej kúpe výrobku. Znamená to i postoj podniku k charakteru výrobku, rozsiahlosti a výške jeho výroby, ktorý má rozhodujúci vplyv kto a ako bude výrobok predávať. Nielen činnosť na podporu predaja, ktorý predstavuje osobný predaj, nové výrobky a propagáciu s reklamou, majú vplyv úspešní predaj výrobkov, ale aj obchodná sieť, ktorá musí byť zvolená správne. Obchodná sieť musí byť zvolená výrobcom hlavne na základe charakteru výrobku, ktorý ma priami vplyv potrebách zákazníka. Tak u potravinárskych produktoch si vysoký odbyt vyžaduje čo najväčší počet predajní, ľahko dosiahnuteľných zákazníkov, pretože potraviny potrebuje každý spotrebiteľ. U produktov ostatného, priemyselno-spotrebného charakteru je síce rozsiahla sieť predajní u niektorých druhou dôležitá, ale rozsiahlosť nieje nutnou podmienkou. Zákazník nepotrebuje tieto produkty na každodennú spotrebu.