Strategický manažment. Význam a obsah strategického manažmentu. Vízia, misia, strategické ciele. Postup pri spracovaní strategických cieľov. Analýza externého a interného prostredia ogranizácie.
Strategický manažment Strategický manažment, ako plánovací proces možno rozčleniť na niekoľko hlavných komponentov: a) vymedzenie poslania, vrátane formulovania hlavných cieľov podniku b) skúmanie interného a externého prostredia c) výber dlhodobých cieľov, stratégie na úrovni podniku a podnikateľských stratégií d) vypracovanie spôsobu implementácie dlhodobých cieľov a stratégií e) kontrola a hodnotenie plnenia stratégií Tri úrovne strategického manažmentu: a) stratégia korporácie ( na úrovni podniku) - definuje poslanie a ciele organizácie, určuje oblasti podnikania v ktorých chce byť konkurencieschopná Organizačný základ tohto manažmentu tvorí napr. predstavenstvo, dozorná rada, prezident, ostatní vedúci a riadiaci aparát podniku. b) stratégia na úrovni podnikateľskej jednotky - určuje pozíciu na matici výrobok - trh Manažment podnikateľských jednotiek tvoria ich vedúci a štáb. c) stratégia funkčná - určuje typ stratégie za jednotlivé funkčné oblasti (predaj, marketing, personálna stratégia ...)