Registrácia | Prihlásiť

Štátnicové otázky: Magický cenový trojuholník. Cenová politika firmy. Interné a externé faktory ovplyvňujúce rozhodovanie o cenách. Všeobecné prístupy k určovaniu cien.

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Magický cenový trojuholník
- má 3 vrcholy, kt. sú faktormi tvorby ceny

zákazník
nositeľ dopytu

∑ nákladov

cena konkurencie

- ak sa cena tvorí na zákazku, predovšetkým u moderných typov výrobkov a služieb, je to celkovo vhodná cena
- v marketingu nepoznáme príliš vysokú alebo nízku cenu, poznáme len cenu, kt. je bližšie alebo ďalej od optima (vrchol krivky nákupných preferencií)
- cena je iba jedna zo spektra vlastností daného tovaru
- výhody nákladovej ceny:
- jednoduchá tvorba, konštrukcia
- transparentnosť
- nevýhody nákladovej ceny:
- ak absentuje priame jednanie so zákazníkom, nevýhodou je ignorovanie jeho názoru vnímania
- táto cena neberie do úvahy ceny konkurencie
Hodnotenie (0x):