Špecifický marketingový mix služieb. Vybrané známe prístupy (napr. Adrian Payne, Ian Chaston, Tim Hanagan, Anthony Pyne, príp. ďalší). Marketing špecifických nehmotných produktov a neziskový marketing. Základné charakteristiky. Popis ukážok a základné prístupy (marketing sociálnej idey, marketing vzdelávania, marketing politickej kampane, a pod.)
Marketingový mix - Neil Bordend - 1958 - na Harvardskej univerzite definoval pojem MM - súbor kontrolovateľných premenných, kt. firma spojenými do jedného celku vyvoláva cenové odozvy alebo reakcie na cieľovom trhu - súbor, systém marketingových kontrolovateľných premenných, kt. firma spája do určitého celku so zámerom vyvolať želanú odozvu na cieľových trhoch - aby sme získali potenciálny marketing. nástroj, musí spĺňať nasledujúce podmienky: - musí byť kontrolovateľný - musí to byť premenná veličina - musí sa dať spojiť do funkčného celku s ostatnými nástrojmi - musí byť taký významný, že má podiel na vyvolaní želanej odozvy na cieľovom trhu - ak platia vyššie uvedené podmienky súčasne (logická konjunkcia), hľadá sa heslo na “P“ a dostávame marketing. nástroj