Štátnicové otázky: Neziskový marketing, charakteristika marketingu v rámci neziskového sektora. Popis ukážky základného prístupu marketingu sociálnej idey. Procesuálna analýza politickej kampane.
Marketing je súčasťou procesu riadenia zameraného na identifikáciu, predvídanie a uspokojovania požiadaviek zákazníka s cieľom vytvoriť zisk, neziskový ešte dodáva slová uspokojovanie požiadaviek zákazníka, pretože tieto organizácie nie sú motivované ziskom.
Každá organizácia by si mala položiť otázku, , či je našim cieľom služba orientovaná na výrobok, alebo na zákazníka. V organizáciách orientovaných na predaj je hlavnou úlohou podnecovať záujem zákazníka o výrobky a služby a snažiť sa zmeniť jeho vkus tak, aby sa prispôsobil ponuke danej spoločnosti. Organizácie orientované na zákazníka považujú za svoju hlavnú úlohu rozpoznanie potreby prianí zákazníkov a ich uspokojenej. V organizáciách verejného a neziskového sektoru nepatrí marketing medzi tradičné činnosti. Orientácia na zákazníka je spôsob náhľadu na marketing a celú organizáciu. Typy neziskových organizácií sa klasifikujú podľa: 1. zdroja financovania, 2. typu služby, 3. organizačnej formy- darcovská, komerčná, vzájomná, podnikateľská.