„Hlavným zámerom veľkých spoločností nemá byť len ich rast, ale musia sa transformovať, tzn. zbavovať sa pohodlných návykov „z dobrých časov“, pretvárať sa, aby boli podnikavejšie, vynaliezavejšie a úspornejšie, a tiež musia pre svoj zámer získať ľudí.“
Podstata strategického plánovania
• Metodologický nástroj, pomocou ktorého banka definuje spôsob tvorby a udržania takej konkurenčnej výhody, ktorá má spravidla zabezpečiť budúce úspešné pôsobenie na danom trhu.
Význam plánovania
• Pomáha koordinovať činnosti, ktoré zabezpečujú dosiahnutie stanovených cieľov v určitom čase
•
Núti vedenie firmy premýšľať o budúcnosti systematickým spôsobom
•
Umožňuje lepšie prispôsobenie zdrojov zisteným možnostiam trhu
•
Zvyšuje možnosti objavovať príležitosti na trhu
•
Umožňuje zlepšiť komunikáciu vo firme a vyhnúť sa tak rizikám a konfliktom medzi jednotlivými profesiami alebo stupňami riadenia
•
Zabezpečuje väčšiu stimuláciu a pripravenosť prispôsobiť sa zmenám
•
Umožňuje priebežné sledovanie činnosti